+/- med hösten samt livet just nu

+ Har ett vikariat på förskolor och skolor. Något jag kommer jobba med sen när utbildningen är klar. Bra erfarenheter samt att man får in en fot i verksamheterna. Man ser vilka skolor och förskolor man skulle kunna tänka sig att jobba på bland annat. Sedan är detta systemet så bra då man kan sätta upp sig vilka dagar och tider man kan och sedan blir man bokad. Man kan även säga vilka skolor och verksamheter man kan tänka sig att hoppa in i. Vilket är toppen! Slipper man känna att "nej den förskolan trivs jag inte på, tänk om jag hamnar där".
 
+ Tända i brasan nu när det är höst! Något jag verkligen älskar. Och alla tända ljus på kvällarna
 
- Höstvädret. Jag gillar inte regn, rusk och knappt någon sol. Varit så flera dagar och är något jag inte uppskattar. Inte hundarna och de andra djuren heller. Saknar sommaren.
 
- Förkylningar! Jag blir förkyld jämt nu. Hopplöst. Visst blir så inom mitt yrke men det är himla drygt. Och man orkar verkligen ingenting. Och då blir det att man lätt missat jobbdagar. VIlket är så tråkigt
 
+ Alla serier som går på hösten. Ja jag är en riktig nörd med det haha. Hela Sverige bakar, bonde söker fru, you name it. Jag nördar mycket. Älskar bakprogram mm. Dvs tävlingar men ändå att man lär sig något men även när personer tex ska finna kärleken, komma i form mm. Allt sånt tycker jag är intressant, spännande och lärorikt. Även program som tex Sofias Änglar där de hjälper folk eller spårlöst. Love it.
 
+ Alla mysiga kläder. Stickade tröjor, munktröjor ect. Det är min typ av kläder
 
- Blir mörkt så snabbt. Man kan inte gå promenader så sent tex. Här ute på landet finns det ingen belysning, vildsvin mm. En av få nackdelar ute på landet. Speciellt när man som jag, är mörkrädd med.
 
- Närmare vintern. Jag är verkligen ingen vintermänniska. Snön är fint och lyser upp men där tar det stopp.

Kommentarer
Postat av: Mette

Det är svårt att ses under vintern. Ett stort -

Svar: Ja det är ett stort stort minus!
Frida Åkesson

2016-10-18 @ 06:20:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0