Rejäl svacka :( Återfå motivationen?

Hamnat i en rejäl svacka med maten, slarvat mycket och blivit skräpmat helt enkelt och dåligt med motion = inte bra. Magen är svullen pga det samt gått upp lite, attans också!

Försöker få tillbaka motivationen, den är där på kvällen att "nu imorgon ska jag verkligen ta tag i det" men som bortblåst på morgonen :( Jag vet att jag mådde bättre när jag rörde på mig mer, åt mer regelbundet och inte slarvade (förbjuder dock inget) men ändå, motivationer är *poff* borta.
Hur återfår man motivationen på ett bra sätt? Det är lättare att säga än att göra :( Och bäst att ta tag i det nu innan det blir värre liksom. Är inte långt kvar innan jag är nöjd men är det där allra sista sega...
Tänk om man vore lika smidig som en katt ;) Eller om jag hade samma energi som Roxy. Mer noga med deras kost & motion & rörelse än min egna :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0