Jullista

Pepparkakor eller lussebullar? Pepparkakor

Ischoklad eller marsipan? Marsipan utan tvekan

Köttbullar eller prinskorv? Köttbullar

Julkorv eller julskinka? Julskinka.

Lax eller sill? Båda :)

Revbensspjäll eller Janssons Frestelse? Revbensspjäll.

Paradis eller Aladdin? Ingen

Sylta eller leverpastej? Leverpastej

Glögg eller julmust? Ingen, usch usch!

Rödbetssallad eller dopp i grytan? Inget av det.

Ris a la malta eller risgrynsgröt? Risgrynsgröt, smakens!

Äppelmos eller senap? Äppelmos

Hemma eller borta? Vi firar alltid borta. Först med några av sambons släkt sedan med några i min släkt.

Ge eller få? Båda skulle jag säga

 

Mysteriet på Greveholm eller Dieselråttor och sjömansmöss? Mysteriet på Greveholm 

Chokladkalender eller paketkalender? Paketkalender.

Plastgran eller äkta? Spelar ingen roll. Men vi har ingen alls.

Arne Weise eller Ernst? Arne helt klart

När vill du att första snön ska falla? Några dagar innan julafton och stanna till några dagar efter jul. Om det inte är allt för grått och trist innan, då får det komma tidigare

När tycker du att det är dags att pynta? Gardiner och ljusstakar första advent. Resten några dagar innan julafton för våran del.

Finns det något du vill göra mindre denna jul? Stressa främst

Vilket färgtema tycker du passar bäst på julen? Rött & grönt främst, sedan vitt, guld.

Kan du komma på något negativt med julen? Tänker på alla barn och vuxna som sitter själva på julafton. De som inte har det bra, inte ens kan unna sig lite god mat eller presenter.  Hemlösa.
Negativt mer, tja de barn som kommer tillbaka till skolan sen, och blir mobbade/retade av kompisar för att de inte fått det senaste mm. Tyvärr, det händer oftare än många tror. Många förstår inte att det är tanken som räknas, inte priser på saker och ting.

Blir du oftast mättad när julen är slut eller vill du ha mer jul? Jag blir mätt på det Nästan mätt på det innan julafton varit pga att butiker är så himla tidiga med julpynt mm. Förstör tycker jag.

Leker du i snön, åker pulka eller bygger snögubbar? Åker pulka och bygger snögubbar

Vilken är din favorit julfilm? Har ingen. Ingenting för julfilmer

Klär du dig fint på julen? Beror på hur man ser det men ja det gör jag nog. Jag klär mig sällan i finare kläder så. Många ser säkert det jag klär mig i kanske inte som "finfin"kläder men för mig är det, mot det jag brukar ha

När öppnar du dina julklappar? Brukar öppna några på första stället på förmiddagen, resten efter Kalle på andra stället.

Julönskningar? Är många: Bra 2017, all lycka åt nära och kära mm.

Vilken är min favorit jullukt? Har nog ingen speciell.

Vad heter din/dina favorit jullåtar? En av dem är "Julen är här".



Konstigaste julklappen? Hmm kommer faktiskt inte på någon just nu.

Vad är viktigast på julen? Få vara med nära och kära

Hur är din jul? Vår jul kommer bli: Till ena svägerskan, äta lite och öppna paket. Och sedan hem och hämta hundarna och vidare ner till mina föräldrar.

Vad brukar framkalla mest stämning på julen? Tända ljus, familjen, snö.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0