Summering av 2016

Varit en berg & dalbana kan man lugnt säga. Men mycket ändå som varit bra.

Skolan
Klarade av min VFU, vilket jag är stolt över då det var i förskoleklass/fritids. Men fick superbra! 
Även klarat av Pedagogik A, stort sätt hela, bara enstaka delar kvar. Dock fick jag inte göra min C-uppsats. Skulle varit färdig förskollärare nu i januari men så blev det inte. Besviken men jag kämpar på! Högskolan är inte speciellt lätt och alla har inte lätt för allt men jag ska klara det, så är det bara! Bara en termin kvar, klarat av 3 av 3,5 år. Så inte mycket kvar nu :)
 
Jobb
Började jobba som vikarie på förskolor och skolor/fritids vilket jag gör fortfarande. Trivs bra och ger mig en inblick i vilka förskolor & skolor jag skulle kunna tänkas jobba i, i framtiden. Sommarjobbade även på sammanslagningen på förskola vilket gick toppenbra.
 
Djuren
Djuren har varit tufft år. Förlorade först min älskade kanin Flizan. Sedan den 5 augusti fick vår älskade Lillan somna in, nästan 9 år gammal. Det var bland de tuffaste beslut vi någonsin tagit! Saknar henne varje dag. Hon föddes hemma hos min svärmor, så vi har följt henne från start. Vår älskade hund <3 Samma vecka, bara några dagar innan Lillan somnade in, så somnade min bästa väns hund Axel in. Väldigt speciell hund - älskad och saknad! Trots att han inte var min, så fastnade han ändå lite extra. Nu i december fick mormor och morfars gamla tax somna in, han somnade in i hemmet. Och en annan släktings hund fick också somna in runt jul (livmodern). Så varit ett tufft år. Men tacksam och glad för alla stunder och minnen vi har tillsammans <3
Lite roligt med djuråret är att tre kaniner flyttade in: Hailey i februarie, Trollet i juni (kaninen jag är fodervärd åt) och Gizmo i juli. Sedan i oktober flyttade två chinchillor in: Jasper och Dragon. Längtat efter chinchillor länge och nu äntligen kunde jag ha två. Jasper har jag suktat efter sedan syrran köpte han som unge :) Helt underbara djur!
 
Kärleken
Underbart år! VIsst  lite motgångar/bråk är det ju alltid, så är det i alla förhållanden men har ändå varit riktigt bra år. Kärleken är starkare än någonsin <3 Så glad att jag har honom, som ställer upp i vått och torrt!
 
Övrigt
Älskade underbara Mette har varit ner två omgångar, en gång i våras och en gång i sommar. Och härliga Cilla var såklart med på ena trippen :D Och Mettes goingar till hundar Dexter och Rocky :D
VI har fått nytt golv inlagt i två rum. Nästa projekt är hallen. Se när det blir.
 
Nu blickar vi mot ett toppenbra 2017! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0