Hur träffades vi?

Fått den frågan några gånger hur jag & sambon träffades. Så tänkte göra ett inlägg kring det :)
 
Vi träffades på gymnasiet. Jag visste att det var något speciellt med honom direkt när jag såg honom men kunde inte sätta fingret på vad. Jag var dock kär i någon annan just då. Under höstens gång där så började vi prata mer och mer, via MSN och telefonen. Som vänner då, då båda hade flickvän/pojkvän just då. Sedan blev det så att han blev singel, jag blev singel och vi blev tillsammans. Men varade bara runt 1 månad av olika anledningar. Minns hur ledsen jag var när det skedde. Inget jag var beredd på.  Under våren när, så blev jag tillsammans med mitt ex igen, och vi höll ihop i flera månader men tappade känslorna för honom så under sommaren blev jag singel igen.
Jag & min nuvarande sambo hade hållt kontakten då vi gick på samma skola, samma klass. Och senare bestämde vi oss för att gå på dubbeldejt med två kompisar eller ja jag & min tjejkompis bestämde, killarna fick haka på haha!
Så 1 september 2007 gick vi på dubbeldejt. Åt pizza, vandrade längsmed vattnet och så. Han tog första steget och kramade om mig och kysste mig. Sedan dess har det varit vi och det har det varit i snart 9 år nu!  Ångrar verkligen inte att jag gav det en andra chans.
 
Den 1 maj 2008 så förlovade vi oss. Hans förslag från början men jag ville också. Han meddelade till och med min pappa, så himla gulligt! Men vi kommer inte gifta oss. Förlovning räcker för min del, jag har aldrig varit för giftemål :) Mina föräldrar är "Bara" förlovade också, varit i runt 26-27 år nu. Och fungerar superbra för dem :) 
Efter vi slutade skolan 2009, så flyttade sambon i huset vi bor i nu, efter sommaren där. Jag var här mycket såklart, sedan blev det att vi bodde en sommar hos min farmor av olika anledningar men blev flytt tillbaka sen, och sedan blev det även att jag flyttade in :) Är perfekt att bo är när man har djur! Skog bakom huset, bra storlek på tomten osv. Så trivs :D Inte det modernaste precis men bryr jag mig inte om, inte viktigt för mig :)

Så är så vi träffades. Tänk vad lyckat det kan bli ibland! Var inte meningen att  jag skulle börjat på det gymnasiet egentligen men den linje jag skulle gått, lades ner. Men var så jag träffade mitt ex, på infomöte kring det haha! Som det kan bli ibland :) Men så glad att jag träffade min sambo och hoppas det kommer att vara vi livet ut ♥ Allting känns så himla rätt! Visst vi har haft våra motgångar, där det varit nära att vi gått isär men det har vi rätt ut igen :) "Det som inte dödar en gör en starkare" och vårat band och kärlek har verkligen blivit starkare med åren ♥ Den 1 september iår firar vi 9 år tillsammans och bästa 9 åren i mitt liv ♥
Midsommarafton 2016 ♥
 
Nyårsafton 2015 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0