"Du är vad du äter"

Det började igen igår. Dock utan Anna Skipper, lite skönt faktiskt haha! Gillar denna mycket bättre.
Jag tycker det programmet är bra. Och när de lägger upp all mat de äter under en hel vecka samt dryck, så får man väldig tydlig bild på hur illa det faktiskt är. Man vet själv, man tänker "men det lilla", tja på en vecka kan det bli mer än vad man tror. Hon Annika som är programledare, kör Paleo som jag förstått det. Jag hade aldrig klarat mig utan mjölkprodukter ska jag ärligt säga. Annars verkar kosten helt OK, bättre än LCHF för min egna del i alla fall.
Tycker att programmet är bra så sätt med, att de går lugnt framåt till skillnad mot Biggest Looser.
 
Just beroende av socker eller mat, det är oftast svårt att få bukt på. Svårare än kanske många tror. Mat måste man ju ha, har man tex alhoholberoende kan man ju utesluta det helt för att bli fri från det, men det går ju inte med mat, eftersom det är nödvändigt ont. Hört flera som sagt "man kan inte vara sockerberoende" "man kan inte vara matberoende"; jodå det kan man visst det och ett vanligt problem idag för många. Jag själv har sockerbeorende. I perioder är det bättre än andra. Betyder hur mycket jag har just då i mitt liv osv. Så tror jag det är för många. Och det är så svårt att få bukt på det. Det går om man vill men väldigt lätt att falla tillbaka till det. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0