Det här med förhållande - Särbo vs sambo

Läste i en grupp på facebook för några dagar sedan angående särbo vs sambo.
Jag är sån person som inte skulle trivas som särbo. Jag vil ha närheten av den jag är tillsammans med, kunna träffas när som helst och ja dela livet tillsammans helt enkelt. Det blir inte på samma sätt när man är särbos. Jag är ingen distansförhållandeperson överhuvudtaget. Jag tyckte det var jobbigt innan vi flyttade tillsammans och då bodde vi ändå "bara" 6 mil ifrån.
 
Fick frågan: "Om din sambo skulle vilje bli särbo - hur skulle du göra då?". Svår fråga. Jag tror inte det hade hållt i längden om jag ska vara ärlig. Hur mycket man än älskar en person, ska båda vara lyckliga, inte enbart en. Ett tag hade det fungerat men eftersom jag inte är en distansperson, hade det hela bara blivit jobbigt i längden. Min sambo vet om detta. Men som tur är, så känner han precis som jag kring detta, vilket är så himla skönt :) 
 
Hur ser ni på det? Är ni sambo-personer eller särbo/distanspersoner?
 

Kommentarer
Postat av: Mette

Ja om basse skulle kläcka ur sig nu efter 12 år att han ville bli särbo. Ja då skulle han få flytta helt o inte komma tillbaka mer. Hade aldrig tillåtit det. Jag vill ha honom här. Vore skillnad om det var en tillfällig flytt pga jobb.

Svar: ja precis. känner likadant. Det hade verkligen inte fungerat i längden.
Frida Åkesson

2016-10-20 @ 18:07:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0