Vill ge upp - men ska kämpa!

Just nu vill jag bara ge upp allt som har med skolan att göra. Känns som att det är motgång på motgång och som att jag aldrig blir färdig. Egentligen skulle jag varit klar förra året, men nu blir det inte förrän januari 2018 av olika anledningar. Men jag ger inte upp! Jag har enbart en termin kvar. Jag ska bli färdig förskollärare, så är det bara.
Är detta med tentorna som ställt till det, men jag tänker kämpa in i det sista, så är det bara! Känns som att jag haft så mycket mottangar, men tur att jag har min sambo, min älskade familj, djuren, underbara vänner och släktingar som stöttar mig i det hela. Utan dem hade jag gett upp för länge sedan ♥ Älskar er 
 
Nu har jag två redovisningar som jag ska klara, och en tenta i denna kursen. Klarar jag dem, kommer jag få göra C-uppsatsen till höst. Jag kämpar och kämpar. Jag avskyr redovisningar och har svårt att stå inför folk, speciellt när ma ska bedömas. Men har inget val. Det konstiga är, när jag jobbat i förskoleklass har det inte varit några problem men då improviserar jag och det är barn, och blir inte bedömd. Då är det skillnad på något sätt.
 
Men jag ska klara detta. Finns inga andra alternativ. Jag ska bli klar. Om det så tar 20 år till, så ska jag bli klar. Detta är ett yrke jag trivs med och vill jobba med. Förutom med djur då men det är svårare att få jobb inom. Men det ska gå, så är det bara :) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0